Meny
claesson-koivisto-rune.se
  • Hem
  • Om
  • Kontakt
claesson-koivisto-rune.se
Mötesbokning

Mötesbokning

Publicerat den 2021-08-092021-11-16 av Rune

 

Mötesbokning leder till en effektivare försäljningsorganisation

Arbetar ni med mötesbokning idag?

Ett lyckat samarbete inom mötesbokning resulterar i en effektivare säljorganisation där era utesäljare avlastas med den delen av arbetet som handlar om att bearbeta potentiella kunder genom så kallade cold calls och kan istället fokusera på att leverera era unika säljpitchar på plats hos era framtida kunder.

Varför/varför inte?

Vi märker att många företag avvisar professionella mötesbokningsföretag med kommentarer som ‘vår bransch är unik, vår säljkår besitter viss specialkompetens som inte ni kan efterlikna’ bland många andra motargument.

Vi vet av erfarenhet att dessa argument kan motbevisas redan vid det första bokade mötet – det första steget i försäljningsprocessen där det initiala intresset väcks är oftast en process som avhandlas på ett fåtal minuter.

Här handlar det om att väcka ett intresse så pass stort att prospects beviljar en andra kontakt – antingen vid förhandlingsbord eller för att höra mer om er och er verksamhet.

Nackdelar

Ett vanligt problem vid mötesbokning är att man vid mötesbokningsprocessen ger en missvisande bild av vad mötet skall handla om vilket leder till att mötet senare fallerar. Därför är det viktigt att man som företagare är noggrann när man väljer mötesbokningspartner. Ett lyckat samarbete skall alltid ha två nöjda parter.

Styrkor

Styrkorna med att outsourca mötesbokning är flera. Få säljorganisationer kan konkurrera om ett callcenters effektivitet när det gäller utgående samtal per dag. Ofta hinner en enda anställd ringa hundratals samtal per dag – hur många samtal ringer en genomsnittlig säljare i er organisation?

Vidare är mötesbokare proffs på att väcka intresse på kort tid och kan därmed boka fler möten på samma tid. Varför inte fokusera på det ni är bäst på? Processen förbättras ofta över tid vilket ställer krav på er framtida samarbetspartner – kan du se långsiktighet i samarbetet?

Aktörer

Idag finns mängder av aktörer på marknaden och det är något av en djungel att hitta en aktör som passar bäst. Genom att söka information om varje företag kan man enkelt få en tydlig omvärldsbild om varje aktör vilket underlättar beslutsprocessen.

Vidare kan man få sig en bra bild av företagens värderingar och därmed se ifall dessa speglar eller kanske strider mot era egna. Vanligt är att man som aktör profilerar sig mot specifika branscher vilket borde återspegla kompetens.

Mer information

En enkel sökning på exempelvis Google ger dig mängder av träffar med aktörer som arbetar med mötesbokning. Där kan du läsa mer om vad som utmärker varje unik aktör och bilda dig en uppfattning om hur branschen fungerar!

För företag

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

  • Kontorsmaterial
  • Att byta till e-fakturor
  • Elektroniska-fakturor
  • Videokonferenssystem
  • För företag som vill hantera sina löner inhouse
  • Effektivisera dokumenthantering med datafångst
  • Varför videomöten?
  • ID06 är byggbranschens eget ID-kort
  • Vill du sälja ditt företag?
  • Adr grundkurs
  • Innovativt kontorsmaterial
  • Bokföring i ett aktiebolag
  • CRM-kunskaper alla företagsledare bör ha
  • Ett vackert och livfullt kontor med glasväggar
  • Fördelar med kompatibla bläckpatroner
  • Bokföring för nybörjare
  • Starta nytt bolag
  • Fasadvepa en flexibel exponering
  • Grossister
  • Lediga lokaler till företaget
  • Arbetsbelysning finns i många olika uppsättningar
  • Bättre trivsel med rätt kontorsväggar
  • Välj rätt kopieringspapper till kontoret
  • 4 saker att tänka på du ska starta eget
  • Skillnaden mellan bra och dålig arbetsbelysning

Senaste kommentarer

  • Arne om Att byta till e-fakturor
  • Sven Holmqvist om Att byta till e-fakturor
Copyright © claesson-koivisto-rune.se