De flesta företag inser att det är viktigt att profilera sig och öka spridningen av varumärket med hjälp av presenter till existerande och potentiella kunder.
Att använda sig av reklampennor är numera så vanligt att folk förväntar sig att få en gratis penna då de kommer på besök. Det finns många företag som kan erbjuda hjälp med pennor som passar väl till den logga man har och som även håller ett vettigt pris. Sedan är det bara att bestämma sig för hur många man ska beställa…
Drivor av pennor som ingen behöver
Detta är inte en optimal situation. Om man köper in alltför många reklampennor så kommer dessa till slut att torka och inte vara en särskilt lyckad present. Särskilt om man har köpt en penna av lägre kvalitet som inte kan hålla mer än något år.
Satsar man på kvalitet så kanske det kan löna sig med drivorna för att få ett lägre pris men man ska komma ihåg att alltför många pennor ofta slösas bort på ett eller annat sätt.
Planering och eftertanke
Många väljer att skaffa reklamprylar då man kanske är på gång med en monter på en mässa eller en konferens. I dessa lägen är det lättare att räkna ut hur många pennor man kommer att behöva. Sedan kan man ju lägga till fler för att ha extra både innan och efter eventet.
Om man skaffar pennorna utan något särskilt evenemang på gång så är det bättre att börja med ett mindre antal. Se dock till att jobba med en leverantör som snabbt kan ordna en ny uppsättning då den gamla har tagit slut. Det här ska inte behöva kosta mer så länge som man använder samma mönster för trycket.
Ny design
En annan anledning till att man kanske inte vill skaffa sina reklamprylar i alltför stora volymer är att mycket kan hända med företagets logo under några års tid. I och med att man ändrar lite på sitt formspråk så måste detta även synas på de reklampennor som man använder sig av.
Med tanke på detta så är det också viktigt att man får sina produkter från ett företag som kan lägga om designen för pennorna då det behövs.
För att komma fram till det bästa antalet pennor så ska man förstås tala med en expert på området som vet hur mycket olika företag brukar beställa. Detta ger en bättre inblick i hur många exemplar som kan tänkas vara vettigt att starta med.