Meny
claesson-koivisto-rune.se
  • Hem
  • Om
  • Kontakt
claesson-koivisto-rune.se
Att inreda ditt nya kontor

Att inreda ditt nya kontor

Publicerat den 2021-08-092021-11-16 av Rune

 

Första dagen i nya kontoret och du är redo att jobba! Kanske du precis hyrt in dig i ett kontorshotell, kanske har du skaffat en egen liten lokal som nu ska bli ditt kontor.

Nu ska saker bli gjorda, nu ska din firma skaffa kunder. Ganska snart kommer du att upptäcka att de få pinaler du tagit med dig inte räcker på långa vägar.

Man tar mycket för givet när man går från att sitta på ett stort kontor där någon annan sköter inköpen av kontorsmaterial, och det blir lite som när du flyttade hemifrån och det första du upptäcker att du inte har är en korkskruv.

Vi ska här titta lite på vad du kan behöva anskaffa i form av kontorsmaterial när det är dags att inreda ett eget kontor.

Först och främst är det förstås möbler som gäller, men det upptäcker du bäst själv utifrån rummets egenskaper och dina behov.

Vilken typ av arbete är det du ska utföra? Typiskt kontorsarbete, om vi bortser från de branschspecifika attribut du säkert redan har full koll på (det är inte dem man glömmer) kräver ett skrivbord och en stol.

Ett höj- och sänkbart skrivbord och en ergonomisk stol är en klok investering. Du behöver kanske besöksstolar, kanske en bokhylla och skåp, och glöm inte belysningen!

Det är det du tagit för givet förut som är det svåraste, kontorsmaterialet. Det har kanske alltid funnits ett välfyllt förråd där pärmar och häftklamrar funnits tillhands. Nu är det du som måste skaffa allt på egen hand.

Så vad behöver du för kontorsmaterial då? Du kanske behöver pärmar, pärmregister, kopieringspapper, kuvert av olika slag och post-it lappar. Till dessa behövs häftapparater och klamrar i rätt storlek, hålslag, häftborttagare, plastfickor. Saxar, pennor, suddgummin, linjaler och tejp är kontorsmaterial som alltid behövs.

Alla företag har olika behov och förbrukar olika typer av material så det är väl värt att känna sin organisation så man inte förköper sig på onödigt material.

Beroende på vilka maskiner du har anskaffat tillkommer sedan lamineringsfickor, batterier, glödlampor, toner till skrivaren och mycket mer.

Ett hett tips är att något av det första du gör på ditt nya kontor är att sätta dig och skriva en lista på allt du kommer på att du kan behöva. Det kommer att spara dig många turer till pappershandeln och kanske visar det sig att det är läge att skaffa rabattkort eller konto.

När du utrustat dig kommer sedan ditt arbete flyta på bättre utan avbrott för kontorsmaterialshopping.

För företag

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

  • Kontorsmaterial
  • Att byta till e-fakturor
  • Elektroniska-fakturor
  • Videokonferenssystem
  • För företag som vill hantera sina löner inhouse
  • Effektivisera dokumenthantering med datafångst
  • Varför videomöten?
  • ID06 är byggbranschens eget ID-kort
  • Vill du sälja ditt företag?
  • Adr grundkurs
  • Innovativt kontorsmaterial
  • Bokföring i ett aktiebolag
  • CRM-kunskaper alla företagsledare bör ha
  • Ett vackert och livfullt kontor med glasväggar
  • Fördelar med kompatibla bläckpatroner
  • Bokföring för nybörjare
  • Starta nytt bolag
  • Fasadvepa en flexibel exponering
  • Grossister
  • Lediga lokaler till företaget
  • Arbetsbelysning finns i många olika uppsättningar
  • Bättre trivsel med rätt kontorsväggar
  • Välj rätt kopieringspapper till kontoret
  • 4 saker att tänka på du ska starta eget
  • Skillnaden mellan bra och dålig arbetsbelysning

Senaste kommentarer

  • Arne om Att byta till e-fakturor
  • Sven Holmqvist om Att byta till e-fakturor
Copyright © claesson-koivisto-rune.se