Det är klart att man måste ha pennor med tryck på. Det har ju varje företag och det skulle nästan verka märkligt om det inte fanns en gratispenna i receptionen, vid möten och andra tillfällen då man interagerar med potentiella kunder.
Sedan är det ju så att reklampennor inte utgör någon större kostnad samtidigt som de är så gillade. Nu finns det dock lite saker att tänka på för den som tänkt beställa pennor som reklam.
Pennan måste vara bra!
Det här är det många som glömmer. I jakten på reklampennor som är kostnadseffektiva så glömmer man bort det där med kvalitet. Även om pennan kan ätas upp och ger kreativitet till den som skriver med den så måste man komma ihåg att det inte kommer att antecknas med en penna som inte fungerar.
Hur vet man då om den penna man valt är bra? Det vet man bara om man läser recensioner, testar andras företagspennor och om man jobbar med ett företag som är känt för bra och hållbara produkter.
Billiga pennor är inte särskilt smart om de kommer att hamna i sopkorgen så snart som de har delats ut. Då är det bättre att plussa på några ören per penna så att man vet att den kommer att bli till en favorit i varje ficka och handväska.
Telefonnummer eller webbadress
Ska man ge telefonnummer eller webbadress på sin penna? Idag finns det de som väljer att trycka så mycket information som möjligt runt pennans topp men det här är inte särskilt praktiskt. Tänk på att pennan slits olika beroende på handgrepp.
Ett tips är att trycka sin information på den lilla flärp som är till för att fästa pennan vid en pärm eller i fickan. Här kan det vara läge att lägga webbadress hellre än telefonnummer eftersom de flesta idag är uppkopplade till nätet och därmed snabbt får fatt i telefon och adress denna väg.
Numera finns det avancerade pennor där man kan ha en plast eller pappersbit med information som man rullar ut från toppen av pennan. Det här kan vara smart om man känner att man vill ge lite mer information med hjälp av skrivdonet.
Gimmick eller enkel penna
Det är också viktigt att betänka om man ser sin penna som en gimmick eller som en pryl som faktiskt ska användas. Det går ju att utforma reklampennor som även är ficklampor, nyckelringar och annat kul.
Om man gör en gimmick av sin reklamprodukt så får man dock inse att den kanske inte kommer att användas så seriöst då den inte blir så praktiskt att skriva med. Däremot så kanske man lyckas få mer uppmärksamhet då man skapar en reklampryl som väcker tankar och förundran.
Du har säkert sett den här typen av presentreklam så lägg den på minnet då den dyker upp så att du har bra förslag då det blir dags att ta fram unika och coola pennor till företaget.